”Velfærdsstaten” er skabt af mennesker, der ikke har virkelige helte; og som derfor har skabt et system, der har til formål at gøre verden årsagsløs, sådan at man (tror man) slipper for at forholde sig til alle de udfordringer, virkeligheden konfronterer en med. (Simon Espersen, Et samfund uden forbilleder)

tirsdag den 19. februar 2008

Hvor naiv har jeg lov at være?

Det er sjældent at jeg ser DR. Og kunne jeg lovligt fremelde mig, så ville jeg hellere end gerne spare licensen og så helt undvære DR's kanaler til gengæld. For efter min smag, er DR's kanaler i det store og hele ikke ret meget værd.

Så da jeg i dag læste netavisen 180Grader, troede jeg lige et kort øjeblik, at mit ønske skulle opfyldes. For 180 beretter nemligt at:
Regeringen drøfter frameldingsordning for licensen
hvilket i min verden betyder, at man som rimeligt er, vil kunne fremelde sig, hvis man ikke ønsker DR.

Så stor var min skuffelse, da jeg fandt ud af tingenes sammenhæng. Men et eller andet sted føler jeg mig også lidt dum, for jeg ved jo godt, at politik ikke handler om "ret og rimeligt" men om "magt". Og her i landet har politikerne desværre stadig magt til i almenvellets hellige navn at opretholde en sygt licenssystem.

Du kan i øvrigt selv læse om tingenes sammenhæng her: Regeringen drøfter frameldingsordning for licensen

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du var ikke den eneste der fik den håbløst naive tanke ud fra overskiften - meget skuffende at læse indholdet af den nyhed :)

Thomas sagde ...

Jamen, det er rart at vide, at jeg ikke var den eneste, som var naiv :-).