”Velfærdsstaten” er skabt af mennesker, der ikke har virkelige helte; og som derfor har skabt et system, der har til formål at gøre verden årsagsløs, sådan at man (tror man) slipper for at forholde sig til alle de udfordringer, virkeligheden konfronterer en med. (Simon Espersen, Et samfund uden forbilleder)

torsdag den 31. juli 2008

Hvem vil være dansker?

I disse dage er jeg rigtig glad for EF domstolen. Jeg er glad for udsigten til, at EU borgernes fri bevægelighed overtrumfer den nationalsocialdemokratiske tankegang, som ellers præger den danske udlændingepolitik og -administration.

Jeg forstår ikke alle de borgerlige danskere, som i denne sag bakker op om regeringen og Dansk Folkeparti. Det eneste jeg er enig i er, at Danmark naturligvis ikke skal være hele verdens socialkontor. Men det løses ikke ved at lukke grænserne med ved at begrænse adgangen til skattefinancierede sociale ydelser.

For ligesom i den amerikanske uafhængighedserklæring, så har ethvert menneske ret til at søge lykken. Og hvis nogen mener, at det bedst foregår i Danmark, hvorfor så ikke det? Jeg kan ikke se, at indfødte danskere skulle have nogen fortrinsret til at opholde sig her frem for nytilkomne.

Læs her hvordan de stukne grise hyler:
Rønn vil stække EF-Domstolen

Jeg skammer mig over at være dansker. Gad vide om jeg kan bytte mit statsborgerskab? Er der nogen som gerne vil være dansker? - så kunne jeg da f.eks. godt overveje at blive tysker.

Ingen kommentarer: