”Velfærdsstaten” er skabt af mennesker, der ikke har virkelige helte; og som derfor har skabt et system, der har til formål at gøre verden årsagsløs, sådan at man (tror man) slipper for at forholde sig til alle de udfordringer, virkeligheden konfronterer en med. (Simon Espersen, Et samfund uden forbilleder)

tirsdag den 4. september 2007

Politikerlede

Ovenpå skuffelsen over regeringens ”tynde” skatteaftale med DF, sad jeg i går og surfede lidt på nettet. Og her fandt jeg så et website med en titel, som på fineste måde matchede min sindstilstand - nemlig Politikerlede.

Her er to citater fra sitet:
På dette website vil vi bevise, at danske politikere er lige så svigefulde som badutspringerne i en bananrepublik. Vi vil bevise, at Christiansborg er en koldbøttefabrik, hvor politikerne udlever et skatteyderbetalt orgie i plattenslageri og pengemisbrug. (Politikerlede, Velkommen)

Alle politiske motiver udspringer fra primitiv egoisme. Forfængelighed, magtliderlighed og pengebegær. Folk bliver politikere, fordi de er forfængelige og elsker at høre sig selv tale. De elsker at føre sig frem og blive beundret. De elsker at dominere og bestemme over andre. De tror, at de har specielle evner, der vil gøre dem elskede, rige og berømte. (Politikerlede, Penge)

Som det fremgår, er respekten for politikerne under frysepunktet. Selv håber jeg, at det ikke står helt så slemt til, som det påstås på sitet. Men måske er det bare ønsketænkning fra min side. Sitet kan findes her: Politikerlede og er i hverttilfælde værd at læse. Om min respekt for politikerne så fortsat vil udvikle sig i samme kolde retning, må den kommende tid vise.

Ingen kommentarer: